Kurser i Patina och Vintage målning.

Tack vara de moderna kalkfärgernas framfart som gör enklare att uppnå ett lyckat resultat att måla åldersslitna ytor är succén ett faktum. Att inte längre behöva vänta ett decennium för att ens trämöbler ska förvärva en vintage look eller timmar då tidigare färger ska torka...

På marknaden idag finns ganska många olika fabrikat som tillverkar kalkfärger. 
Kalkilir, Pure Original Paint, Annoe Sloan Chalkpaint, Miss Mustard Milk Paint, Vintage Paint, Autentico, Panduro och Nordic Chic.  Dessa nio märken är de för mej kända i Sverige och det kommer säker in flera inom kort. Det alla har gemensamt är färgens matthet. Sen kan det skilja att vissa märken enbart är för väggar eller andra för möbler och variationer om utomhusbruk etc. 

På mina kurser går jag igenom det breda spektrum med teori samt hur du målar möbler med patina. Jag har med lite olika fabrikat även om jag i dagsläget i butiken säljer Vintage Paint från Jeanne dArc Living. Inom kort kommer jag även ta in mer färger till försäljning som jag ser som ett komplement till det jag har idag. 

Om mina kurser kan du läsa om på hemsidan 
jag har med jämna mellanrum heldagskurser kvällskurser i butiken på Brahegatan 19 i Stockholm. Jag tar även emot anda önskningar på datum om ni är minst 3 st.
Givetvis besöker jag andra orter.
Har kurser både i Gävle området och nu i april även i Göteborg. 
och det är verkligen superskoj.
Se tid och plats i Götet HÄR 





Skåp FÖRE målning med Vintage Paint. 
Skåpet efter- Målat i nyans Ocean Blue av kollegor med butik i Holland. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar